Sunset on Langkawi Island

Zachód słońca na wyspie Langkawi

poniedziałek, 22 lipca 2013

U sąsiadów – dzień pierwszy

Wczoraj wróciliśmy z 4-dniowego urlopu w Singapurze. Wypad do sąsiedniego kraju zaliczamy do udanych, chociaż przyznam, że bez dzieci na pewno byłby o wiele bardziej udany… tak, tak razem z mężem jesteśmy wykończeni, z bolącymi kręgosłupami i na dzień dzisiejszy mówimy wszystkim parom zastanawiającym się, czy mieć dzieci, że to szczerze odradzamy… ale znając mnie, jak mi przejdzie ten ból mięśni i stawów, to zmienię zdanie ;D

Józio dal nam niestety popalić, spodziewaliśmy się, że może być ciężko, ale chyba nie, że aż tak:/
Nasz młodszy syn odmówił kategorycznie chodzenia po singapurskiej ziemi, bał się nowego miejsca, ludzi i zmiany swojego ułożonego co do minuty życia. Dźwiganie prawie non stop 32 kilogramów popsuło nam humorki, nosiliśmy syna na zmianę, ale Józio dołożył też starań, żeby osoba, która w danej chwili go nie nosiła, się nie nudziła, dlatego postanowił rzucać swoim ulubionym pluszakiem na przeciwną stronę ruchomych schodów… Były momenty, że nie wiedzieliśmy, czy się śmiać czy płakać.

Dzień pierwszy:

Początek był fatalny. Mieliśmy zamówioną dzień wcześniej taksówkę, o umówionej porze czekaliśmy pod naszym condem z tobołkami i dostaliśmy SMS-a, że taksówkarz jest chory i nie ma zastępcy. Możecie sobie tylko wyobrazić reakcję na tę wiadomość mojego męża o typowo arabskim temperamencie. Po ostrej wymianie zdań przez telefon zastępcza taksówka jednak się zjawiła i to o dziwo po 5 minutach. Tak nawiasem mówiąc, to takie wymówki Malezyjczyków są na porządku dziennym: albo ktoś zachorował, albo ktoś umarł w rodzinie i chyba nigdy do tego się nie przyzwyczaimy.

Dotarliśmy na lotnisko o czasie i już tam Józio zaczął się bać, płakał prawie non stop, rzucał swoim pluszowym pieskiem, a później histerycznie go nawoływał, kładł się na ziemi, a będąc na rękach, wciąż szlochał. Bardzo mnie zasmuciła ta jego reakcja, bo to oznacza, że chyba nie dam rady sama z dziećmi polecieć do Polski.

Lecieliśmy nowymi liniami lotniczymi Tiger Airways i chyba więcej tych linii nie wybierzemyL Nie pozwolono nam iść do toalety w trakcie lotu, Józio histerycznie płakał i wolał „sisi”, dopiero po rozmowie stewarda z pilotem pozwolono nam na wizytę w kibelku.

Singapur przywitał nas wspaniałą pogodą, niebo zachmurzone, lekki wiaterek  pogoda w sam raz na zwiedzanie. W hotelu zostawiliśmy bagaże i już po godzinnym odpoczynku singapurskim metrem udaliśmy się na stację, skąd odjeżdżają wagoniki na wyspę Sentosa.

„Cable car” bardzo nam się podobał (nie trzeba było dźwigać Józia), mogliśmy zobaczyć część Singapuru z góry w dziennym i nocnym świetle.

Na sławetnej wyspie SENTOSA jest całe mnóstwo atrakcji dla każdego i chyba ze 3 dni trzeba by, żeby zobaczyć wszystko.

My wybraliśmy wizytę w jednym z największych na świecie akwariów.

Miejsce to zrobiło na mnie niesamowite wrażenie, te ogromne akwaria i wielobarwność  różnorodnych ryb, mogłabym się wpatrywać w ten wodny świat godzinami, ale niestety moje dzieci skróciły tę wizytę do niecałej godziny. A to sisi, a to jeden głodny albo zmęczony, albo spragniony itp. Na koniec usłyszałam, że „ryby są głupie” i zakończyliśmy naszą wycieczkę w kafejce. Z pełnymi brzuszkami padliśmy jak muchy do hotelowych łóżek.